Friday, January 25, 2008

Kopak


Hari ni kereta aku masuk workshop. Signal indicator dia patah malam tadi. Aduh, tensen-tensen. Nak tukar, parts plus labor cost dekat £100++. Mak oi, itu parts harga kereta pekak jer tu. Kalau brand bagus skit, mau tambah banyak lagi kosong dalam sebut harga.

Lagi satu part yang boring bila keta masuk workshop, bab menunggu, mau berjanggut. Daripada nak buang masa duduk kat reception service center yang tak menarik tu, baik aku carik kedai kopi baca newspaper free. Baca cerita mamat french blew a £3.7billion hole in his company (mak datuk...berapa berapa banyak kosong diselangi comma tu...)

Kalau la aku naik kapchai, tak la mahal sangat nak maintain. Tapi kat UK mana boleh nak naik kapchai sangat. On the way to work lalu highway, kalau lori lalu tepi, mau bergoyang dibuatnya.

Dalam perjalanan nak carik kedai kopi sementara nak menunngu kereta dalam workshop, nampak la pulak si jambu hitam manis ni...memang menarik. Aku pikir dalam hati, ni kalau deliver karipap naik motor best ni.

2 comments:

Anonymous said...

din kopak kau lebih kopak aku lagi... ada kreta takble parking kat rumah... parking laa tepi jalan... mai kutu ketuk cermin... aku buat tataw jer... biar jadi design.. baru artist. sekian

apa2pun aku nak kau layan buku nie the diving bell and butterfly pastu layan film dia... aku sempat jumpa ronald harwood penulis sreenplay tengok filem nie dan dengar dia cakap... tengok jgn tak tengok http://www.thedivingbellmovie.co.uk/

DIN said...

aduh...sadis...tu lah dia. tu yang aku malas nak berkereta. kalau naik moto dulu, aku basuh 2 taun sekali. senang, syarat dia, jajnji tukar minyak itam sebulan skali, start mesti jalan punya. ex5 beb, angkat gajah pon boleh.

wokey, aku layan diving bell. aku tinggal komen kat blong hang, salah eja...mala tu patutnya..mal!