Monday, May 26, 2008

Camping di Lake District

Pengalaman minggu lepas membuka era baru dalam lembaran hidup kami, that was one of the best experience ever!

Destinasi pilihan ialah Lake District, satu dari 14 taman negara di united kingdom. - mahsyur sebagai destinasi pilihan jika mahukan kesegaran, hijauan dan tasik yang memukau deria.



Lepas kemah semua siap dipasang, kami bersila di atas tikar untuk menikmati char key tiau istimewa gorengan marfin, lebih menambah selera makan dengan sambal yang berdesing telinga. Ada juga wantan ranggup yang atam goreng pagi tadi.


Bila matahari hampir terbenam, kami bersiap sedia membuat bara untuk memanggang ayam dan lamb yang berrempah sos lada hitam dan manggo chutney. Kita makan panggangan dengan nasi, ada menu istimewa tambahan - telor masin power!

Aktiviti tambahan ialah tayangan DVD - Golden Compass dalam kemah utama. Di sebabkan space kecik, dan aku take too much space, sampai naik krem peha pusing kesana-pusing kemari, aku decided masuk tidur dalam kemah sendiri.



Ahad pagi cantek sekali, langit cerah, biru menusuk kalbu dan udara segar memenuhi paru-paru.

Kita sarapan hot dog dengan baked beans on toast, lepas jalan-jalan menengok-nengok tasik dan bot.





2 comments:

Anonymous said...

wooo telur masin tuh tak berapa masin. nampak mcm masih baru. sebab kuning ida lom jadik oren. tuh yg sedap tuh sebab tak berapa masin. kan?

DIN said...

masin dia ok, tak tekemut sangat nak makan.

memang sedap, pekena dengan ayam panggang, sambil menghirup udara segar... peh...