Monday, January 5, 2009

Kreativity orang di negara Cina

Kawan sekelas masa sekolah dahulu yang sekarang bermastautin di negara cina bilang - kalau makan di 'bufet' pizza hut kat sana, salad hanya boleh ambik sekali aja.

Untuk menghalalkan ambik sekali tapi cukup untuk makan beramai-ramai, dia orang telah memahirkan diri dengan menyusun salad bertingkat-tingkat untuk muat satu piring dengan sekali ambik.



Tawkey kedai pizza hut tak boleh nak kata atau nak larang. Ketinggian 'pagoda' berbeza-beza mengikut kemahiran tukang susun. Secara peribadi, memang aku raspek kreativity dan kemahiran dia orang ni.

Juga di-kabarkan oleh sang teman, kedai-kedai pizza hut megalami kerugian besar dari hasilan-hasilan pagoda salad yang tinggi-tinggi ini setiap kali rombongan datang bertandang nak makan.

3 comments:

Ayah Khalish said...

kreatif giler....

IndukYati said...

memang towkey kedai tu confirm gugur rambut,bila tengok cara diorang susun salad sebegitu rupa,kat tmpt aku lak,diorang yang hantarkan...leceh betul lah...kira2 nak bedal semacam,tapi konolak checkmate ngan waiters diorang..

dmystify said...

hahaha ... ini lah di namakan 'Mangkok Hayun'