Sunday, May 11, 2008

Kera dan binatang lain di Zoo Chester


Hari sabtu lepas kita orang anak beranak pergi ke zoo Chester.

Zoo padat dengan pengunjung muda dan tua, kaum keluarga berbondong-bondong mengisi hari Sabtu. Ini kali kedua kakak pergi ke zoo. Kali pertama umur kakak kurang dari dua tahun di petting zoo Perth dalam pulau terbesar di dunia.


Kat sini tak ada apa yng boleh di-pet. Semua jauh di pagar atau dalam sangkar. Tapi semua berbela, tak la nampak haiwan uzur macam tak larat, terlepek duduk di korner. Highlight aku selain kera ialah ular sawa sebesar peha!


Malam sebelumnya Umi bersengkang mata menyediakan bekal untuk kita orang berpiknik lepas penat melihat-lihat haiwan dalam penjara. Quiche sedap, cedok resepi dari buku Jamie Oliver, karipap dan sandwich tuna di susun dalam mengkuk tingkat Habitat jadi santapan utama.



Kakak juga sempat berconteng muka berwarna-warna. Nasib baik kakak tidak lewat untuk menyonteng muka. Sebab tukang conteng nampak agak penat dan lengoh, kanak-kanak yang lebih terkemudian stroke contengan main merosot quality-nya, aku budget dia orang ni mesti main hentam aje, asal ada warna-warna garisan kat muka.




Overall, kami semua gembira, cuaca cantik, zoo pun cantek - binatang-binatang dalam kurungan pon nampak ceria.

Macam-macam ada kat sana. Selain binatang, taman-taman bunga berbagai tema cantek-centek belaka.

2 comments:

Abangngah said...

bestnya! dah summer ! Kitaorang off tu tanah suci in a weeks time. please pray for us

DIN said...

waa..bestnya.

of course we will pray for you both, in fact you guys are always in our prayers ;)