Wednesday, February 20, 2008

Panjat tangga ketempat kerja

Sekarang dah nak masuk hujung bulan dua tahun kosong lapan.

Salah satu cita-cita aku hujung tahun lepas ialah untuk mengunakan otot-otot yang ada lebih sikit maklum la... dah masuk kategori otai, senang sagat nak sengal sana, sengal sini.

Strategi aku ialah park jauh-jauh skit. Jadi masa nak menapak ke opis tu mengambil masa lebih dari tahun lepas.

Opis aku kat tingkat lima, jadi tabiat untuk naik lif tahun lepas aku tukar untuk panjat tangga.

Menggigil jugak la kepala lutut mula-mula tu. Baru lima tingkat, bila sampai atas dada rasa macam nak pecah, tercungap-cungap. Siap peluk tiang sebab nak kontrol balance...ish..memang tak fit langsung.

Sekarang ni dah kira steady skit, pancit jugak, tapi kurang dari bulan lepas.

Ada yang rekomen pi masuk gym. Aku paling tak percaya bab gym ni, bukan-nya apa, aku ni malas ya amat. Nanti bayor mahal-mahal, pegi-nya ada 2 kali setahun.

Baik aku panjat tangga, tak kena duit... Yang canteknya kat sini, walau pancit panjat tangga, tak la basah kuyup baju kena mandi peluh... cuma suam-suam susu jer.

No comments: