Sunday, April 13, 2008

Sushi Hujung Minggu


Untuk menyambung tradisi cooking class day, hari ni Umi nak try bikin satu benda never done before. Sepatutnya unty sam join sama, tapi dia tersangkut kat temple, dia talipon suruh jalan dulu, kabarnya sami tu cerita dia pnajang dari biasa dan tak dapat escape.


Bahan-bahan semua sudah tersedia, cuma mula-mula ada mushkil besar untuk guna 'rice vinegar', umi bilang ada banyak pencanggahan pendapat tentang 'cuka' boleh ka, tak boleh ka...


Lepas google masuk forum-forum, umi selawat - "we go ahead, just drop the vinegar". Aku pulak hari ni terus hilang suara, bangun tido terasa anak tekak bengkak, jadi segala komunikasi di buat dengan cara sign language.

Beberapa ketika kemudian, sushi pun ready. Wajib makan sushi dengan halia jeruk dan wasabi. Aku dah panyak pegalan dengan wasabi ni, go easy...sikit-sikit jer. Atam yang kurang pengalaman dengan wasabi, telah kena penangan menyucuk otak dan hidung apabila terlebih portion sebelum mencekik.

All in all, projeck is a sucess. Next time boleh buat lagi!

3 comments:

AdiFitri said...

nmpk cambest.
apa inti tu? nmpk cam timun, yg lain2?
tapi kan, mana best banding dgn pulut panggang?

DIN said...

adi, tunggu posting aku lepas ni, dalam sehari dua, kau mesti hantuk kepala kat tiang tiket tiub whichapel... aku sekeluarga berpiknik dengan kuih muih tradisional..hehehe

AdiFitri said...

whitechapel? asal jauh sgt aku nk pegi hantuk kepala? wahahah..!
tp diakui, agak jeles ah ko citre makan nasi krabvu. oh! oh!